Amazon liderem rankingu najcenniejszych marek na świecie

Pierwszy raz w historii najcenniejszą marką na świecie został Amazon, który pokonał jednego ze swoich największych konkurentów, Google.


Amazon liderem rankingu najcenniejszych marek na świecie

Holding WPP oraz firma badawcza Kantar opublikowały nowy ranking BrandZ Top 100 za rok 2019. Na pierwszym miejscu w rankingu znalazł się Amazon, któremu udało się wyprzedzić Google'a, lidera rankingu w ubiegłym roku.

Do tej pory od 12 lat na pierwszym miejscu na liście najcenniejszych marek na świecie była jedna z dwóch technologicznych korporacji - Apple lub Google. Jednak w 2019 roku sytuacja uległa zmianie, a nowym liderem zostało przedsiębiorstwo założone przez Jeffa Bezosa. Wartość marki Amazona wzrosła o ponad połowę, co stanowiło także największy wzrost w pierwszej dziesiątce zestawienia. To właśnie w ten sposób Amazon z trzeciego miejsca awansował na pierwsze.

Drugie miejsce zajął Apple, a trzecie Google, który spadł o dwa miejsca w dół. Obydwie korporacje technologiczne zanotowały wzrosty swojej wartości marketingowej, jednak nie były one wystarczające wysokie. Apple zyskało 3 procent, zaś Google 2 procent.

Po raz pierwszym w historii Alibaba Group wyprzedziła firmę Tencent. W ten sposób grupa kapitałowa stała się najcenniejszym chińskim brandem, co pozwoliło firmie awansować na piąte miejsce. Natomiast Tencent zanotował silny spadek wartości marki, który wynosił 27 procent.

Wartość wszystkich marek, które trafiły do rankingu BrandZ Top 100 wynosi obecnie 4,7 biliona dolarów amerykańskich, a same marki zwiększyły swoją wartość sumarycznie o 328 miliardów dolarów.

Poniżej przedstawiamy marki, które trafiły do pierwszej dziesiątki rankingu BrandZ Top 100.

1. Amazon

Wartość marki: 315,5 miliarda dolarów

Zmiana: +52%

Pozycja w 2018 r.: 3

2. Apple

Wartość marki: 309,5 miliarda dolarów

Zmiana: +3%

Pozycja w 2018 r.: 2

3. Google

Wartość marki: 309 miliarda dolarów

Zmiana: +2%

Pozycja w 2018 r.: 1

4. Microsoft

Wartość marki: 251,2 miliarda dolarów

Zmiana: +25%

Pozycja w 2018 r.: 4

5. Visa

Wartość marki: 177,9 miliarda dolarów

Zmiana: +22%

Pozycja w 2018 r.: 7

6. Facebook

Wartość marki: 159 miliardów dolarów

Zmiana: -2%

Pozycja w 2018 r.: 6

7. Alibaba Group

Wartość marki: 131,2 miliarda dolarów

Zmiana: +16%

Pozycja w 2018 r.: 9

8. Tencent

Wartość marki: 130,9 miliarda dolarów

Zmiana: -27%

Pozycja w 2018 r.: 5

9. McDonald's

Wartość marki: 130,4 miliarda dolarów

Zmiana: +2%

Pozycja w 2018 r.: 8

10. AT&T

Wartość marki: 108,4 miliarda dolarów

Zmiana: +2%

Pozycja w 2018 r.: 10


Chcesz wiedzieć więcej? Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO