Bayer będzie kupował media cyfrowe do swoich kampanii in-house

Niemiecki gigant działający w branży farmaceutycznej i biotechnologicznej, który jeszcze nie tak dawno temu przejął amerykańskie Monsanto, poinformował, że zamierza kupować cyfrowe media do kampanii prowadzonych we własnym zakresie, bez udziału jakiejkolwiek firmy medialnej.


Bayer będzie kupował media cyfrowe do swoich kampanii in-house

Niemiecka firma Bayer AG już w 2017 roku ruszyła z tworzeniem własnego działu zajmującego się m.in. automatycznym zakupie mediów pod emisję treści reklamowych (programmatic buying). Na chwilę obecną w dziale pracuje zespół 10 osób współpracujących na stałe przy zakupie mediów MediaCom.

Dotychczas firma Bayer prowadziła działania w oparciu o model hybrydowy, w ramach którego do kampanii zatrudniane były zewnętrzne firmy medialne. To ma się jednak zmienić, ponieważ Bayer zamierza zrezygnować z tego modelu i rozbudować swój własny zespół do przynajmniej 20 osób. Jednocześnie spółka ma zamiar rozszerzyć kompetencje zespołu w taki sposób, aby zajmował się wszystkim: od strategii i planowania mediów cyfrowych, przez ich zakup, po realizację kampanii.

Josh Palau, wiceprezes ds. strategii cyfrowej firmy Bayer, powiedział, że firma chce, aby zespół był czołowym marketerem, a do tego potrzebna jest większa wiedza obejmująca poziom strategiczny i taktyczny.

Bayer chce zredukować zbędne wydatki

Palau przyznał, że celem, który przyświeca firmie, jest poprawienie wydajności oraz zmniejszenie wydatków związanych z obsługą medialną, w tym obniżenie opłat agencyjnych i kosztów zakupu. Przedstawiciel niemieckiego koncernu nie powiedział, ile firma planuje zaoszczędzić dzięki tej strategii, jednak stwierdził, że oszczędności zostaną ponownie zainwestowane w marketing.

Firma Bayer nie jest jedynym przypadkiem tworzenia własnej struktury do obsługi, gdyż z szacunków ANA wynika, że aktualnie około 78 procent marek tworzy wewnętrzne struktury do obsługi reklamowej. Są to przede wszystkim decyzje ekonomiczne, gdyż firmy każdej wielkości dostrzegają, iż stary model współpracy agencyjnej nie jest dla nich wystarczająco korzystny. Model ten jest nieefektywny, kosztowny.

Plan dwuletni Bayera

Niemiecki koncern farmaceutyczny i biotechnologiczny ma plan wprowadzenia zmian w przeciągu dwóch lat. Pierwszy rok będzie rokiem zatrudniania ekspertów od strategii, analiz i planowania. Kolejny rok będzie natomiast oznaczał, iż obsługa firmy w mediach cyfrowych zostanie przejęta w pełni przez wewnętrzny dział firmy.

Plany, które chce zrealizować Bayer, bez wątpienia będą miały wpływ na obecną współpracę firmy z agencją MediaCom, z którą koncern współpracuje już od 2011 roku. MediaCom nadal będzie odpowiedzialna za planowanie i zakup mediów cyfrowych.


Nie przegap niczego. Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze.