Facebook będzie musiał przejrzyście informować o swoich usługach

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował we wtorek, że Facebook będzie zobowiązany do bardziej czytelnego informowania m.in. na temat zasad dotyczących wykorzystywania danych użytkowników.


Facebook będzie musiał przejrzyście informować o swoich usługach

W trakcie negocjacji prowadzonych przez Komisję Europejską oraz państwa członkowskie Unii Europejskiej zostały ustalone zmiany jakie Facebook musi wprowadzić do końca czerwca 2019 roku. Obejmują one m.in. zmiany sposobu informowania użytkowników o wykorzystywaniu ich danych osobowych.

Firma Marka Zuckeberga będzie musiała w dokumencie zawierającymi warunki użytkowania serwisu społecznościowego klarownie wyjaśnić, że portal społecznościowy jest darmowy, jednak ceną za tę darmowość są dane osobowe użytkowników, które są wykorzystywane m.in. do wyświetlania profilowanych reklam (reklam, które są wyświetlane użytkownikowi na podstawie informacji zgromadzonych przez platformę społecznościową).

Kolejną możliwością jaka się pojawi, to opcja zgłaszania sprzeciwu portalowi w przypadku, kiedy treść zamieszczona przez użytkownika Facebooka zostanie przez firmę usunięta. W tej sytuacji użytkownikowi będzie przysługiwało prawo, by dana treść została jeszcze raz oceniona przez giganta mediów społecznościowych.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów brał udział w tych negocjacjach i zgłosił wiele uwag. W efekcie warunki świadczenia usług będą bardziej przejrzyste i zrozumiałe. To naszym zdaniem dobry krok, ponieważ Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul poinformował Marek Niechciał, prezes UOKiK.

W komunikacie opublikowanym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zostało przypomniane, iż urząd wspólnie z innymi organami odpowiedzialnymi za ochronę praw konsumenckich zaapelował do firm Google i Apple, aby również informowały w sposób przejrzysty użytkowników na temat zbierania i wykorzystywania ich danych.


Bądź zawsze na bieżąco. Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO