Facebook wprowadza większe restrykcje dotyczące kampanii politycznych

Facebook poinformował o zmianach w zasadach dotyczących reklam kampanii politycznych.


Facebook wprowadza większe restrykcje dotyczące kampanii politycznych

Facebook poinformował, że wprowadzone zostaną nowe zasady obowiązujące w USA dotyczące reklam kampanii politycznych, zarówno na samym portalu, jak i na Instagramie. Każda organizacja chcąca umieścić reklamę polityczną będzie zmuszona do zarejestrowania się w specjalnej bazie danych firmy oraz uzyskania statusu zweryfikowanej organizacji.

W ten sposób Facebook chce, aby użytkownicy widzieli te reklamy, które zostały zweryfikowane przez firmę Marka Zuckerberga. Nie jest tajemnicą, że zmiany te są skutkiem afery Cambridge Analytica, kiedy to dane użytkowników Facebooka zostały wykorzystane podczas wyborów prezydenckich w USA. Każda organizacja polityczna, która będzie chciała otrzymać status zweryfikowanej organizacji będzie musiała przekazać Facebookowi dokumenty potwierdzające wiarygodność.

Oprócz tego organizacje te zobowiązane zostaną do umieszczania danych kontaktowych, aby użytkownicy mogli się z nimi skontaktować w sposób bezpośredni w celu uzyskania odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Warto też dodać, że nie jest to pierwszy ruch ze strony firmy Marka Zuckerberga po wybuchu afery Cambridge Analytica. Już w 2018 roku Facebook wprowadził kryterium, na mocy którego reklamy polityczne na portalu społecznościowym muszą zawierać informację na temat źródła środków, którymi są finansowane, aby użytkownicy Facebooka mieli wiedzę o tym, kto zapłacił za polityczną kampanię reklamową.



Chcesz wiedzieć więcej? Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO