Google przedstawił platformę streamingową Stadia

Projekt firmy Google, który był owiany tajemnicą, ujrzał światło dzienne na konferencji GDC 2019. Amerykański gigant zaprezentował Stadię, platformę streamingową, która, jak uważa firma, zrewolucjonizuje przemysł gier.


Google przedstawił we wtorek platformę Stadia, która będzie usługą dającą możliwość zagrania w gry na każdym urządzeniu, a więc na laptopie, komputerze, jak i telewizorze, smartfonie czy tablecie. Jakość, według firmy Google, ma być zdecydowanie lepsza niż na konsolach do gier.

Aby korzystać z platformy strumieniującej treści wystarczy mysz i klawiatura, pad, jak i również kontroler opracowany specjalnie pod usługę. Kontroler ten będzie wykorzystywał Wi-Fi do połączenia.

Firma id Software zapowiedziała, iż produkcja jaką jest Doom Eternal będzie działać w 4K na nowej platformie amerykańskiego giganta. Również przedsiębiorstwo Unity Technologies poinformowało o tym, że zintegrowane środowisko do tworzenia gier będzie wspierało Stadię.

Dziś z radością ogłaszamy, że Unity uczyni Stadię oficjalnie wspieraną platformą można przeczytać w opublikowanym wpisie na blogu firmy.

Usługa pozwoli również na streaming rozrywki poprzez serwis YouTube. Twórcy uzasadnili decyzję o wprowadzenie tej funkcji statystykami, według których gier wideo dotyczyło ponad 50 miliardów godzin obejrzanych klipów.

Na tym się jednak nie kończą plany korporacji, która zamierza także tworzyć własne gry. Google utworzył nowy dział w firmie, a mianowicie Stadia Games and Entertainment, na czele którego stoi Jade Reymond. W przeszłości pracowała ona m.in. w Electronic Arts i odpowiadała jako producentka za takie produkcje jak chociażby Assasin's Creed (pierwsza i druga część) czy też Watch Dogs.

W celu zapewnienia wysokiej jakości strumieniowania gier, Google zamierza wykorzystać chmurę obliczeniową. To, czy Google odniesie sukces na rynku gier wideo, nie jest jednak pewne, szczególnie jeżeli weźmie się pod uwagę fakt, iż amerykańskie przedsiębiorstwo nie jest pierwsze. Wcześniej podobne rozwiązania zaprezentowała m.in. NVIDIA. Do tej pory nie udało się jednak żadnej z firm trafić do gustu graczy i obecnie nadal komputery i konsole do gier mają się dobrze.


Technologie bez tajemnic. Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO