Google przedstawił szczegóły usługi Stadia

Firma Google upubliczniła najważniejsze informacje o swojej platformie streamingowej Stadia.


Google przedstawił szczegóły usługi Stadia

Google w trakcie specjalnie zorganizowanej konferencji przedstawił istotne informacje na temat swojego najnowszego projektu, którym jest Stadia, platforma streamingowa, która ma być odpowiednikiem Netfliksa dla gier mającym debiutować już w tym roku.

Gigant z Mountain View uprzedził branżę gamingową oczekującą na targi E3 organizując własną konferencję poświęconą nowej usłudze streamingowej. Korporacja postanowiła skończyć z ogólnymi informacjami na rzecz bardziej szczegółowych dotyczących nowej platformie do gier.

Debiut usługi planowany jest w listopadzie 2019 roku. Początkowo platforma dostępna będzie w 14 krajach, jednak na liście nie ma Polski. Polska, podobnie jak kolejne państwa, doczeka się nowej usługi dopiero w 2020 roku. Wraz z debiutem nowej usługi Google wprowadzi pakiet zawierający gamepada opracowanego specjalnie dla platformy, Chromecast Ultra, a także trzymiesięczny abonament Stadia Pro i grę Destiny. Koszt pakietu wynosić będzie 129 dolarów. Sam abonament kosztować będzie 9,99 dolarów miesięcznie i pozwoli na streaming gier wideo w 4k/60FPS. Aby móc zagrać w gry na platformie konieczne będzie ich zakupienie.

Dla tych, którzy nie chcą nic kupować lub którym budżet domowy na to nie pozwala, Google zaoferuje Stadia Base, darmową subskrypcję pozwalającą na strumieniowanie gier w 1080p/60FPS. Spośród gier, które będą dostępne w sklepie, można znaleźć takie tytuły jak np. Assasin's Creed Odyssey, DOOM, Destiny 2, Baldur's Gate 3.

Google na konferencji zaprezentował działanie platformy uruchamiając grę DOOM Eternal.

Google podał informacje dotyczące wymagań Stadii. Aby móc streamować gry niezbędne będzie łącze internetowe o prędkości 10 Mbps dla rozdzielczości 720p, 20 Mbps dla 1080p oraz 35 Mbps dla gier w 4K. Do tego niezbędne będzie markowe urządzenie powiązane z ekosystemem koncernu, np. Chromebook.


Bądź zawsze na bieżąco. Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO