Jak Stripe stało się startupem wartym 35 miliardów dolarów

Stripe, które niedawno weszło do Polski, w minionym tygodniu zebrało 250 milionów dolarów, a spółka została wyceniona na 35 mld dolarów.


Jak Stripe stało się startupem wartym 35 miliardów dolarów

W minionym tygodniu firma Stripe, która jest wiodącym przedsiębiorstwem zajmującym się rozwijaniem systemów płatności, zebrała około 250 milionów dolarów amerykańskich finansowania na dalszą ekspansję, co dało jej wartość 35 miliardów dolarów. Oznacza to wzrost wyceny o około 50% od czasu poprzedniej rundy finansowania mającej miejsce na początku 2019 roku.

Każdy startup fintech dąży do zbudowania produktu, który pokochają klienci. Stripe dokonał tego w wielu kategoriach w branży fintech i nie wykazuje jakichkolwiek oznak spowolnienia. Ponadto firma wygrywa wojnę rekrutacyjną. To naprawdę jest imponujące — powiedział Matt Burton, partner funduszu QED Investors, który zainwestował w Stripe.

Sam startup został założony w 2010 roku przez dwóch młodych irlandzkich przedsiębiorców, Patricka i Johna Collisonów (braci). Powodem uruchomienia były problemy dotyczące płatności internetowych, z których zmierzyli się bracia.

W dalszej kolejności założyciele firmy postanowili inkubować spółkę w Y Combinator, aby następnie w 2011 roku otrzymać 2 miliony dolarów od Petera Thiela, Andreessena Horowitza oraz Sequoia Capital.

Stripe stworzył niezwykle proste oraz innowacyjne podejście do płatności internetowych. Kilka linii kodu i programiści mogli zintegrować przetwarzanie płatności z witryną lub aplikacją [...]. Pozwoliło to firmie zdobyć wiarygodność oraz lojalność bazy użytkowników — powiedział Eytan Bensoussan, który jest współzałożycielem oraz dyrektorem generalnym NorthOne.

Spółka swoją wartość budowała w sposób wykładniczy od momentu, w którym pozyskała pierwsze finansowanie w wysokości 2 milionów dolarów. Służyła temu nie tylko ochrona oferty podstawowej firmy, lecz także rozszerzanie usług o nowe obszary i jednocześnie zachowywanie pełnej prostoty. Wszystko to było dostarczane w taki sposób, aby rozwiązania Stripe były ze sobą odpowiednio zintegrowane, dzięki czemu każda dziedzina była ze sobą powiązana. Dzięki temu udało się pozyskać kolejnych klientów i klientki, a także zwiększone zostały możliwości sprzedaży krzyżowej dla dotychczasowych użytkowników.

Innym powodem sukcesu startupu był model dystrybucji oparty na obsesji na punkcie potrzeb klientów i klientek. Bracia Collisonowie widzieli potencjał w programistach i programistkach, którzy mogliby wykorzystać dostępne rozwiązania do budowy własnych systemów płatniczych. W ten sposób Stripe stało się alternatywą dla rozwiązań firmy PayPal, z której programiści i programistki byli skłonni korzystać.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na sukces tego jednorożca świata startupów fintech było podejście do transparentności cen, która zburzyła tradycyjny model biznesowy branży płatniczej. Stripe oferowało przejrzyste ceny, co wyróżniało firmę spośród innych, w tym również spółek oferujących tańsze rozwiązania. Jednak ostatecznie wygrała transparentność, dzięki której użytkownicy dokładnie wiedzieli, ile ich będzie kosztować używanie rozwiązania Stripe.


Subskrybuj nas: Google News | Feedly



Chcesz wiedzieć więcej o startupach? Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO