Jeden z najpopularniejszych portali LGBTQ kończy działalność z powodu braku finansów

Brytyjski portal LGBTQ Gay Star News kończy swoją działalność. Jak poinformował wydawca, powodem są problemy z finansami związane z brakiem wsparcia ze strony firm, które deklarują poparcie dla praw osób LGBTQ.


Jeden z najpopularniejszych portali LGBTQ kończy działalność z powodu braku finansów

Twórcy założonego w Wielkiej Brytanii portalu LGBTQ, którym jest Gay Star News, poinformowali 30 lipca o tym, że serwis zakończy swoją działalność z powodu braku funduszy. Założyciele wprost przyznali, że ”smutnym paradoksem” jest to, że strona przeżywa okres swojej największej popularności.

Scott Nunn oraz Tris Reid-Smih, którzy są twórcami serwisu, podali jako powód nie tylko problemy związane z funduszami portalu, ale też pinkwashing, który jest uprawiany przez większość korporacji, które oprócz kampanii marketingowych w czerwcu nie podejmują żadnych działań na rzecz faktycznego wsparcia społeczności LGBTQ. Ponadto wiele takich koncernów finansuje dodatkowo polityków, którzy są przeciwnikami praw osób LGBTQ.

Osoby stojące za portalem wprost przyznały, że mieli nadzieję, iż 2019 rok będzie jeszcze lepszym rokiem dla portalu niż wcześniejsze lata. Jednak wraz z czasem projekty, nad którymi pracowali, zakończyły się fiaskiem. Jednym z czynników miał być Brexit i towarzysząca mu niepewność, natomiast inną kwestią jest fakt stosowanego pinkwashingu przez międzynarodowe korporacje.

Pinkwashing to nic innego jak praktyka, której celem jest wykorzystanie tęczowych elementów, a także innych symboli związanych ze społecznością LGBTQ, w połączeniu z równościowymi hasłami w celu prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych, które miałyby przykryć nieetyczną aktywność tych firm.

Faktem jest, że większość korporacji nie wspiera inicjatyw działających na rzecz praw osób LGBTQ. Po prostu wykorzystywane jest przez dane przedsiębiorstwo tęczowe logo, które ma nakłonić osoby do uznawania, że dana firma jest przyjazna dla osób LGBTQ i że wspiera walkę o równouprawnienie.

Zamiast współpracować z nami, aby angażować i służyć osobom LGBTI przez cały rok, wiele firm zdecydowało się wybrać ”rainbow washing”. Zmieniły logo na tęczowe z okazji Pride Week czy Miesiąca Dumy i, w najlepszym wypadku, przeznaczyły niewielką sumę pieniędzy na cel związany z osobami LGBTI. Co gorsze, dowiedzieliśmy się, iż niektóre marki zrobiły to jednocześnie finansując polityków anty-LGBTI sumami sięgającymi milionów dolarów – można przeczytać w oświadczeniu twórców portalu.

Dalej można przeczytać, że wszelkie próby zachęcenia firm do zaangażowania w sprawy społeczności LGBTQ kończyły się odrzuceniem. Zdarzały się też sytuacje, że pomimo tego, iż były osoby chętne do współpracy z danej firmy, to dochodziło blokowania ich zaangażowania przez kadry kierownicze, gdyż ”nie jest to priorytet”.

Ostatecznie założyciele serwisu wskazali, że powodem zamknięcia portalu są problemy finansowe, a ”popularność nie przełożyła się na przetrwanie” strony.


Chcesz wiedzieć więcej? Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO