Mark Zuckerberg i Jeff Bezos sprzedali ostatnio miliony akcji swoich firm

Mark Zuckerberg oraz Jeff Bezos sprzedali w ostatnim czasie miliony akcji swoich firm.


Mark Zuckerberg i Jeff Bezos sprzedali ostatnio miliony akcji swoich firm

W ostatnich dniach lipca Jeff Bezos, założyciel firmy Amazon, sprzedał swoje akcje, których wartość wynosiła w momencie sprzedaży około 1,8 miliarda dolarów amerykańskich. Szef Amazona nie podał informacji na temat tego, co przyczyniło się do szybkiej sprzedaży części posiadanych papierów wartościowych.

Prawdopodobnie jednak jest to związane z wydatkami dotyczącymi innej firmy, którą jest Blue Origin. Już kilka lat temu Bezos postanowił, że będzie sprzedawał rocznie akcje korporacji o wartości 1 miliarda dolarów, aby finansować firmę kosmiczną.

Jeff Bezos, założyciel firmy Amazon, sprzedał w ostatnim czasie akcje o łącznej wartości 1,8 miliarda dolarów.

W tym miesiącu Mark Zuckerberg, współzałożyciel Facebooka, sprzedał około 1,6 miliona akcji Facebooka o łącznej wartości wynoszącej około 296 milionów dolarów, wynika z dokumentów. Ponadto w dokumentach można znaleźć informacje, iż współtwórca serwisu społecznościowego sprzedał w 2019 roku 2,9 miliona akcji firmy, których sumaryczna wartość oscylowała w okolicach 526 milionów dolarów. Nie jest wielką tajemnicą, że Zuckerberg od czasu do czasu sprzedaje akcje firmy, której jest współzałożycielem.

Wcześniejsze sprzedaży akcji były związane z kwestią finansowania filantropijnej organizacji Chan Zuckerberg Initiative, która zajmuje się wspieraniem nauki, edukacji oraz kwestiami społecznymi, np. sprawiedliwością społeczną.

Mark Zuckerberg, CEO Facebooka, w lipcu sprzedał około 1,6 miliona akcji.

W przypadku Zuckerberga i Bezosa można zauważyć, że sprzedaż akcji ma miejsce w momencie, gdy ceny akcji rosną. Podobny trend widoczny jest w przypadku akcji takich firm jak Snap Inc., Twitter, Pinterest czy Alphabet.

Zauważyć jednak można, iż sprzedaż ta ma miejsce też w czasie, gdy na przedsiębiorstwa spada coraz więcej krytyki i są pod czujnym okiem regulatorów. W zeszłym miesiącu Departament Sprawiedliwości USA zapowiedział przegląd wiodących firm zajmujących się mediami społecznościowymi, wyszukiwaniem w Internecie oraz e-commerce w ramach planowanej walki z praktykami monopolistycznymi.



Chcesz wiedzieć więcej? Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO