Powstał nowy akcelerator dla branży modowej

Polski Fundusz Rozwoju oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii utworzyły nowy program wsparcia dla branży modowej w Polsce, którym jest Akcelerator Branżowy "Moda Polska".


Powstał nowy akcelerator dla branży modowej

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, wspólnie z Polskim Funduszem Rozwoju i spółkami należącymi do Grupy PFR, postanowiło stworzyć nowy program wsparcia dla branży modowej. Głównym zadaniem Akceleratora Branżowego "Moda Polska" ma być wspieranie polskich firm zajmujących się produkcją obuwia, odzieży, biżuterii oraz galanterii, aby przyczynić się do ekspansji polskiej branży modowej na rynkach zagranicznych.

Jadwiga Emilewicz, szefowa resortu przedsiębiorczości i technologii, uważa, że warto wykorzystać zagraniczne zainteresowanie konsumentów ofertą polskich firm z branży modowej. Emilewicz dodała, że "ubrania i tekstylia" są jedną ze specjalności eksportowych Polski.

W zeszłym roku polskie firmy z branży modowej zwiększyły eksport o ponad 15 procent. To pokazuje, że zagraniczni odbiorcy są zainteresowani naszą ofertą. Warto to wykorzystać. Akcelerator Branżowy "Moda Polska" pomoże jeszcze bardziej ożywić ekspansję zarówno eksportową, jak i inwestycyjną polskich firm na międzynarodowych rynkach powiedziała Jadwiga Emilewicz.

Wcześniej został uruchomiony Akcelerator Eksportu Branży Meblarskiej, o którym wypowiedział się Bartłomiej Pawlak pełniący funkcję wiceprezesa Polskiego Funduszu Rozwoju, twierdząc, iż prace akceleratora zakończyły się sukcesem, więc "przyszedł czas na uruchomienie kolejnego programu wsparcia" dla małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw modowych, które "już eksportują lub planują ekspansję na rynki zagraniczne".

Warto zauważyć, że pomimo rosnącej liczby sygnałów dotyczących spowolnienia gospodarczego, często opisywanych przez Tygodnik Ekonomiczny, wartość sektora modowego ciągle rośnie, gdyż aktualnie wyceniany jest na 29,1 miliarda złotych, a do 2020 roku jego wartość ma wzrosnąć do 43 miliardów złotych. Na chwilę obecną polski rynek modowy zajmuje miejsce szóste w nakładach inwestycyjnych oraz ósme miejsce związane z obrotami.

Nie bez znaczenia jest również fakt, iż branża modowa jest odpowiedzialna za 8,5 procent eksportu Polski, a polskie wyroby trafiają przede wszystkim do Niemiec, Czech, Rosji, Węgier i Rumunii, grupy krajów będących największymi odbiorcami produktów modowych z Polski.

Program wsparcia dla branży modowej obejmuje aktualnie trzy etapy działań, które mają zacząć się już w kwietniu. Pierwszym etapem jest dwudniowe spotkanie warsztatowe, którego celem jest przedstawienie rozwiązań Grupy PFR i innych organizacji współpracujących z Akceleratorem mających wspomóc rozwój eksportu. Etap ten będzie miał miejsce od 24 do 25 kwietnia bieżącego roku.

Drugim etapem, który będzie realizowany od 15 kwietnia do 31 maja 2019 roku) jest tzw. Strefa Dialogu. Etap ten dotyczy nawiązania dialogu pomiędzy prywatnymi firmami, administracją publiczną oraz specjalistami i specjalistkami, aby móc znaleźć nowe rozwiązania dla całego sektora.

Ostatnim etapem jest organizacja spotkań biznesowych na zasadzie B2B z organizacjami należącymi do Grupy PFR, aby dobrać w sposób indywidualny narzędzia wsparcia eksportu na potrzeby polskich małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.

Dla chętnych została udostępniona strona programu, na której znajdują się szczegółowe informacje oraz sekcja pozwalająca aplikować do programu.


Chcesz wiedzieć więcej? Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO