Spotify przejęło SoundBetter ze 180 tysiącami użytkowników

Firma Spotify przejęła SoundBetter, który jest określany jako "rynek" produkcji muzyki.


Spotify przejęło SoundBetter ze 180 tysiącami użytkowników

SoundBetter liczy około 180 tysięcy użytkowników, którzy się zarejestrowali. Od początku działalności serwis ten wypłacił artystom i artystkom oraz producentom ponad 19 milionów dolarów amerykańskich. Aktualnie serwis wypłaca około 1 miliona dolarów miesięcznie, obniżając wraz z czasem prowizję od każdej transakcji dokonanej na platformie.

Firma Spotify postanowiła przejąć spółkę, jednak nie zostały opublikowane informacje na temat kwoty transakcji. Wiadomo jednak, że gigant strumieniowania muzyki wyceniany na około 24 miliardy dolarów nie odczuł aż tak nowego wydatku. Obecnie Spotify ma 232 miliony zarejestrowanych użytkowników, w tym 108 milionów subskrybuje Spotify Premium.

Przejmowana spółka przez Spotify została założona w 2012 roku przez Shachara Gilada oraz Itamara Yunger. Założycielom udało się pozyskać inwestorów takich jak chociażby Verizon Ventures, Foundry Group, czy też AOL i Nautilus. Głównym zakresem działalności firmy jest dostarczanie internetowego rynku dla muzyków, aby ci mogli pozyskiwać osoby do swoich zespołów, w tym wokalistów, techników, producentów oraz innych specjalistów w dziedzinie muzyki i dźwięku, którzy mogą pomóc im w dopracowaniu utworów. W czerwcu bieżącego roku została także uruchomiona usługa Tracks, która pozwala muzykom licencjonować ich twórczość, konkurując tym samym z Soundcloudem.

Warto przypomnieć, że w przeszłości Spotify próbowało uruchomić podobną platformę, inwestowało także w podobne startupy, jednak wysiłki firmy nigdy nie pozwoliły wyjść z fazy beta. Ostatecznie każdy projekt kończył się fiaskiem.

Samo przejęcie SoundBetter wysyła też sygnał, że Spotify prowadzi dalszą ekspansję na rynku i ma zamiar inwestować w usługi dla twórców.

Ruch Spotify jest logiczny, ponieważ inni gracze na rynku również inwestują w rozwój usług dla twórców.

Nietrudno się domyślić, że istnieje kilka powodów, dla którego firma inwestuje w tego typu przedsięwzięcia. Pierwszym z nich jest fakt, że sytuacja finansowa twórców w serwisie Spotify nie jest taka dobra. Wielokrotnie twórcy informowali, iż zarabiają niewiele na muzyce umieszczanej w serwisie. W związku z tym logiczny jest ruch Spotify mający na celu zapewnienie dodatkowych źródeł dochodów. Kolejnym powodem jest dywersyfikacja portfolio, aby spółka mogła notować zyski z innych źródeł. Trzecim zaś jest możliwość stworzenia własnego ekosystemu dla ludzi tworzących muzykę, aby skupić ich wokół serwisu.

Warto tutaj dodać, że również konkurenci Spotify, np. Apple, rozwijają własne usługi dla artystów i artystek, aby pominąć serwisy pośredniczące oraz tradycyjne marki wydawnicze.


Subskrybuj nas: Google News | Feedly



Chcesz wiedzieć więcej? Polub i obserwuj nas na Facebooku. Jesteśmy także na Twitterze. Zapraszamy na naszą grupę dyskusyjną.

WSPIERAJ NIEZALEŻNE DZIENNIKARSTWO