,,This War of Mine" jako lektura

Polski rząd wprowadza od przyszłego roku szkolnego (2020/2021) do kanonu lektur nieobowiązkowych grę komputerową.


,,This War of Mine" jako lektura

Kanon lektur nieobowiązkowych zostanie uzupełniony o grę wideo This War of Mine autorstwa firmy 11 bit studios. Jest to pilotażowy program rządu, który w razie powodzenia pozwoli na włączenie do programu kolejnych tytułów gier. Kancelaria premiera poinformowała o włączeniu do kanonu polskich nieobowiązkowych lektur szkolnych grę wideo This War of Mine. Działanie polskiego rządu jest początkiem nowatorskiego programu pilotażowego na skalę światową, który w miarę rozwoju ma objąć kolejne produkcje polskiego GameDev’u, niewykluczone jest pojawienie się w przyszłości także tytułów zagranicznych. Wprowadzony program obejmuje również zapewnienie odpowiedniej infrastruktury umożliwiającej darmowy dostęp szkołą do wybranych gier. Premier Mateusz Morawiecki komentuje, że wprowadzenie gier do kanonu polskich lektur pozwoli młodym Polakom na pogłębienie wiedzy utrwalonej w produkcji branży gamingowej.

Poprzez włączanie gier do systemu edukacji będziemy poszerzać naszą wyobraźnię i wnosić coś nowego do kultury – nie tylko polskiej, ale i całego świata – mówi Premier.

Gra This War of Mine przedstawia wojnę z perspektywy cywili. Zadaniem gracza jest przetrwanie w wojennej rzeczywistości. Gra pojawi się w kanonie lektur od przyszłego roku szkolnego. Będzie ona wpisana do listy lektur dla uczniów szkół średnich, będzie przeznaczona wyłącznie dla uczniów pełnoletnich. This War of Mine zostało wydane w roku 2014, jest to jeden z najgłośniejszych  tytułów Krakowskiego 11 bit studios, którego monetyzacja do tej pory utrzymuje się na wysokim poziomie.

Polski przemysł gamingowy:

Przemysł gamingowy jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów w polskiej branży rozrywkowej. Równocześnie rośnie jego siła na arenie międzynarodowej. Oprócz samego tradycyjnego rozumienia go jako sprzedaży gier wideo i ich użytkowanie przez rzeszę graczy ma on inne wymiary — szczególną uwagę warto zwrócić na wycenę giełdową największych polskich spółek gamingowych. Obecnie przekracza ona już 40 miliardy złotych. W ciągu kilku miesięcy urosła o ponad 10 miliardów.

Wsparcie rządu:

Wprowadzenie pilotażowego programu można uznać za działanie promujące rodzimą branżę gamingową. Od 2016 roku funkcjonuje także program sektorowy GameInn na dofinansowanie branży gamingowej w ramach środków unijnych (budżet to około 500 mln zł). Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do roku 2023. Rząd pracuje także nad projektem ustawy zakładającej ulgi podatkowe dla producentów gier wideo. Głównym warunkiem ubiegania się o ulgę podatkową jest przedstawienie projektów wykorzystujących polski lub europejski dorobek kulturowy.


źródło: ictmarketexperts.com